טיול בצפון הארץ

פורסם ב: הטיולים שלי, טיולים בארץ | 0

הטיול שלנו מתחיל בעמק המעיינות הקסום, שנמצא ליד בית שאן..

כבר המון זמן שאני מאוד רוצה לטייל בפארק המעיינות בין הבריכות והמעיינות הקסומים והנה סוף סוף זה קרה.

הצלחתי לארגן טיול קטן וקצת ספונטני לצפון הארץ ובדרך נעבור בפארק המעיינות.

אז הזמנתי מראש קלאב קאר עם ששה מקומות מאתר “ביחד בשבילך”.

שימו לב: יש הנחה למחזיקי כרטיס אשראי “ביחד בשבילך” ולגופים נוספים שמעניקים הנחה, כמו “הסתדרות המורים” ועוד.

מי שאין לו הנחה כזו יכול להזמין רכב דרך אתר הפארק.

התשלום על הרכב לא מבטיח לכם שיחכה לכם רכב במקום, אז כדאי להגיע מוקדם או להגיע כשנוח לכם ולהמתין במקום שיתפנה

רכב במידה ואין רכבים פנויים.

יצאנו מהבית בשעה מוקדמת והגענו לפארק המעיינות קצת לפני השעה תשע וחצי בבוקר.

לשמחתנו היו מספיק רכבים במקום ולא היה תור ארוך בכניסה.

לקחנו את הקלאב קאר ויצאנו לדרך אחרי הדרכה קצרה.

טיפים והמלצות חשובות:

השכרת הרכב היא לשעתיים. לדעתי הזמן הזה לא מספיק.

במידה ותשכירו רכב רק לשעתיים תצטרכו להקציב לעצמכם כמה דקות בכל בריכה וזה מבאס.

אז האפשרויות העומדות לרשותכם הן:

*להשכיר מראש קלאב קאר לזמן יותר ארוך (התשלום בהתאם).

*לוותר על קלאב קאר ונסוע ליעד שתבחרו עם שאטל שעולה 25 ש”ח.

*להגיע ברכב לחניה הראשית של פארק המעיינות ולטייל ברגל בנחל הקיבוצים שנמצא לא רחוק משם

ו/או בכל יעד אליו רגליכם מובילות אתכם, ללא הגבלת זמן.

*להגיע עם הרכב לבריכת עין מודע, ללכת קצת ברגל מהחניה עד לבריכה וליהנות שם עד שימאס לכם (-:

אנחנו התחלנו את המסלול על הקלאב קאר ששכרנו ונסענו לכיוון עין שוקק, היינו שם בבריכה כרבע שעה ויותר,

המים קרירים ונעימים,

משם המשכנו בנסיעה לבריכת הטחנה ולעין מודע הבריכה שהכי הכי אהבנו.

עלויות:

תמונות מעין שוקק:

פיקניק קטן בבריכת הטחנה:

ומשם לעין מודע:

משם נסענו לחניה בה התחלנו את המסלול, להחזיר את הקלאב קאר.

מומלץ לעשות מסלול הליכה במים בנחל הקיבוצים הסמוך לחניה.

אנחנו המשכנו בנסיעה צפונה לאטרקציה הסמוכה למושבה כנרת (בין 30 ל40 דקות נסיעה).

שם האטרקציה: רוב רוי – שייט בקאנו

מדובר במקום מאוד נחמד, יש במקום פינות ישיבה (“זולות”) מוצלות, אפשרות להזמין לכם משהו לאכול ולשתות, עמדת איפור

אינדיאני לילדים ועוד.

שוב הזמנתי כרטיסים לאטרקציה דרך “ביחד בשבילך”, בחרנו בשתי סירות קאנו מחוברות שמתאימות לשישה אנשים (ואף יותר).

נרשמנו ברשימת המתנה לסירה פנויה והמתנו די הרבה זמן, אני נחתי בצל והילדים נכנסו עם בעלי למים לשחות.

כשהגיע תורנו קראו לנו בכריזה, שמנו חגורות הצלה, קיבלנו משוטים ועלינו לסירות.

היה לנו שעה וחצי לחתור ולשוט בירדן וזה הספיק, היה כייף, מידי פעם הילדים קפצו למים

וקפצו עם חבל מהיבשה למים כמו טרזן (-:

לאורך כל הדרך היו אוהלים וקמפינגים שאילתרו אנשים, ככה לצד המים…

משם החלטנו לנסוע למושבה כנרת לחוות כנרת, שם אנחנו ישנים הלילה.

קיבלנו את המפתח לחדר, הורדנו את כל הציוד מהאוטו, התקלחנו והלכנו לנוח. הילדים נרדמו מיד.

תמונות ממקום הלינה שלנו – חוות כנרת:

להזמנת לינה בחוות כנרת היכנסו לכאן

אחרי שנחנו מספיק התארגנו נסענו לטבריה לאכול ארוחת ערב. עשינו טיול בטיילת עמוסת האנשים ומצאנו לנו מקום לאכול.

אחרי ארוחת הערב והטיול בטיילת טבריה חזרנו לשבת במרפסת של החדר שלנו ומשם הלכנו לישון עייפים ומרוצים.

מחר יהיה לנו יום חדש ומלא בחוויות!

למחרת בבוקר קמתי מוקדם (כהרגלי), נסעתי לסופר-מרקט הקרוב מאוד וקניתי כמה דברים שהיינו צריכים כדי להכין לנו שתיה

חמה לבוקר. המוכרת הנחמדה הציעה להכין לי נס ללא תשלום וזה היה מאוד חביב מצידה.

הערתי את כל החבורה שלי בשעה שמונה בבוקר, הכנתי להם לשתות, התארגנו ופינינו את החדר.

משם נסענו לאקווה כייף בכנרת! כרטיסים נרכשו מראש דרך אתר קופונופש.

הילדים נכנסו לפעילות באקווה כייף ובעלי ואני חיכינו להם בחוף גנים הסמוך, ממש ליד המים. מידי פעם נכנסנו לטבול במי הכנרת

הנעימים. כשהם סיימו הם הצטרפו אלינו.

כשנעשה צפוף במים החלטנו לפרוש ולצאת לדרך..

נסענו צפונה למושב דישון להתארח אצל בת-דודתי היקרה ובעלה המקסים עופר מטרקטורוני דישון.

עופר אירגן לנו טיול טרקטורון בנחל דישון הסמוך למקום מגוריהם, אז אחרי שהגענו אליהם והתמקמנו יצאנו לטיול בנחל.

היה כייף, הבנים נהנו במיוחד!

משם נסענו לביקור במרכז המבקרים שבטרקטורוני דישון,

שתינו יין טעים בטעם רימונים, זיתים מהממים ולסיום אכלנו גלידות (-: מומלץ מאוד!

ביקרנו גם בכרם המהמם של עופר

אחרי כל זה חזרנו לבית המארח אותנו להתארגן לשבת.

למחרת בבוקר חיפשנו נחל שנוכל לטייל בו, רצינו לנסוע לנחל שניר, אבל הרישום באתר שמורות הטבע והגנים היה כבר סגור.

חיפשנו וחיפשנו עד שמצאנו מקום פנוי לרישום לנחל עיון (התנור), שנמצא במרחק חצי שעה מדישון.

נרשמנו, התארגנו ויצאנו עם הבנים.

חנינו את הרכב בחניון התחתון והתחלנו את המסלול (בדיעבד היינו צריכים לעשות הפוך ולהחנות למעלה, ככה הדרך שלנו במסלול

הטיול היתה בירידה ולא בעליה).

המלצה חמה: הגיעו עם שני רכבים, שימו רכב אחד בחניון התחתון ורכב אחד בחניון העליון. צאו לדרך מהחניון העליון ותסיימו את

המסלול בחניון התחתון, שם יחכה לכם הרכב שהשארתם.

אנחנו, כאמור, התחלנו מלמטה, מיד בכניסה למסלול יש בריכת שיכשוך נחמדה שאפשר להכנס אליה.

משם צעדנו למפל התנור, המפל מאוד יפה!

מידע נוסף על השמורה תוכלו למצוא כאן

ממפל התנור צעדנו לכיוון מפל האשד, את המפל הזה בקושי רואים, רק שומעים..

בדרך אליו יש נקודת תצפית יפה מלמעלה על מפל התנור.

הדרך לא מוצלת, ובחלקה יש עליה וגם מדרגות. באמצע הדרך החלטנו להתפצל, כי ידענו שהרכב שלנו מחכה לנו למטה ושנצטרך

לחזור את כל המסלול, כי הגענו עם רכב אחד.

אז הבן הקטן שלי ואני חזרנו לרכב ונסענו לחניון העליון. הצגנו בכניסה קבלה, נכנסנו משם לשמורה וחיכינו לבעלי ולבן השני.

המתנו להם במפל הראשון, מפל עיון, שנמצא במרחק 100 מדרגות מהכניסה הזו.

מפל עיון

כל המסלול שעשינו לקח לנו כשעתיים.

משם נסענו חזרה לבית המארח שלנו, ישר לארוחת צהריים, מקלחת ומנוחה!

במוצאי שבת הסתיים הטיול המהנה שלנו ונסענו את כל הדרך הארוכה הביתה…

שלוש שעות נסיעה מהגליל העליון ועד לנגב!

היה לנו כייף, נתראה בטיול הבא!