צ'אנג מאי – החו"ל כלול https://www.hahulcalul.co.il/ בלוג הטיולים Mon, 15 Nov 2021 11:06:08 +0000 he-IL hourly 1 https://wordpress.org/?v=5.5.15 צפון תאילנד – צ'אנג מאי ופאיhttps://www.hahulcalul.co.il/%d7%a6%d7%a4%d7%95%d7%9f-%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%a0%d7%93-%d7%a6%d7%90%d7%a0%d7%92-%d7%9e%d7%90%d7%99-%d7%95%d7%a4%d7%90%d7%99/ https://www.hahulcalul.co.il/%d7%a6%d7%a4%d7%95%d7%9f-%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%a0%d7%93-%d7%a6%d7%90%d7%a0%d7%92-%d7%9e%d7%90%d7%99-%d7%95%d7%a4%d7%90%d7%99/#comments Sat, 29 Dec 2018 09:21:13 +0000 https://www.hahulcalul.co.il/?p=5136טיול בצפון תאילנד זו הפעם השניה שאנחנו מגיעים לצפון תאילנד בטיול זוגי, אני מאוד אוהבת את צ'אנג מאי וסביבתה! צריך להיות שם כדי להבין. יש שם אווירה מיוחדת, מזג אויר טוב, קניות בזול, אטרקציות מכל סוג, מסאז'ים טובים במחירים הכי טובים, … נמשך

הפוסט צפון תאילנד – צ'אנג מאי ופאי הופיע ראשון בהחו"ל כלול

]]>
טיול בצפון תאילנד

זו הפעם השניה שאנחנו מגיעים לצפון תאילנד בטיול זוגי,

אני מאוד אוהבת את צ'אנג מאי וסביבתה!

צריך להיות שם כדי להבין. יש שם אווירה מיוחדת, מזג אויר טוב, קניות בזול,

אטרקציות מכל סוג, מסאז'ים טובים במחירים הכי טובים, טבע מדהים ביופיו

ומה לא?!

אז בואו נתחיל מהתחלה!

זו הפעם השלישית שלי בתאילנד. מאוהבת בארץ הזו!

והפעם, בשונה מפעמים קודמות, רכשתי כרטיסים ללא הרבה מחשבה ותכנון,

ככה מהבטן..

גם הפעם, כמו בכל הפעמים בהן טסתי לתאילנד,

הכרטיסים נרכשו מהסוכן שלי אייל נחום מחברת Fly and Joy,

עליו אני ממליצה לכל המתעניין בטיסה בכלל ולתאילנד במיוחד!

הטיסה שלנו היתה טיסת לילה עם אל-על,

בהלוך שודרגנו למחלקת תיירים פלוס, איזה כייף!

שם יש יותר מקום לרגליים ומקבלים ערכה נחמדה של

מברשת ומשחת שיניים, כיסוי עיניים, ואטמי אוזניים. נחמד!

הטיסה היתה נעימה, רוב הזמן ישנתי (עם הפוגות).

אפילו החלפתי מראש בגדים לפיג'מה

כשהגענו לבנגקוק המשכנו בטיסת פנים עם בנגקוק איירווייז לצ'אנג מאי,

שם המתינה לנו נציגה של טופר טורס Topper Adventure והיא והנהג לקחו אותנו למלון.

המלון שלנו בצ'אנג מאי נקרא Dusit Princess Chiang Mai

והוא ממוקם ממש במרכז העניינים סמוך לשוק הלילה, פשוט במקום מצוין!

החדרים במלון פשוטים ונקיים, השירות נהדר, ארוחת הבוקר עשירה, טעימה ומצוינת.

אני ממליצה לכם בחום על המלון ! להזמנת חדר במלון היכנסו לכאן

אחרי שהתארגנו בחדר, נפגשנו עם אסף מטופר טורס קיבלנו ממנו כל מיני טיפים והמלצות,

עשינו מסאז' (חצי שעה כתפיים וחצי שעה רגליים), טיילנו בשוק הלילה וכשהכל נסגר חזרנו למלון לישון.

סיכום היום הראשון בתמונות:

למחרת קמנו מוקדם לטיול שהזמנו מראש מאסף, טיול לדוי אינתנון,

הנקודה הכי גבוהה בכל תאילנד!

עלינו לוואן עם עוד מטיילים (היינו הישראלים היחידים בטיול הזה) ונסענו למפלים

ששמם Wachirathan Waterfall

משם המשכנו לכפר קטן אותנטי ומסקרן של אנשי Karen

בכפר המדריך הסביר לנו על חיי התושבים והצמחייה המעניינת שבמקום.

משם המשכנו לעוד מפל יפה שגם הגישה אליו יחסית קלה,

שם המפל Sirithan Waterfall

אחרי שהתרשמנו מהמפל היפה נסענו לשוק איכרים מקומי חביב אך מתויר (לא זול)

שנמצא בכניסה לכפר Hmong. בשוק מוכרים בעיקר פירות וירקות

אפשר לטייל בכפר עצמו ולראות את התושבים ואת הילדים המתוקים שלהם,

Hmong village market

בשוק צילמתי את התמונה המושלמת הזו:

בהמשך אכלנו ארוחת צהריים נחמדה.

היה אוכל שמתאים גם לצמחונים,

וכמובן שלקינוח קיבלנו אבטיח ואננס, יאמי !

אחרי שאכלנו ושבענו המשכנו לפגודות של המלך והמלכה

חוץ מהפגודות המרשימות יש במקום גנים מאוד יפים ומטופחים

ומשם המשכנו בטיולנו לנקודה הגבוהה ביותר בתאילנד דוי אינתאנון

לא רחוק מהנקודה הזו יש מסלול הליכה נחמד בו ניתן לראות את מקור נביעות המים

שמתחיל בזרם חלש ורגוע הנובע מהאדמה,

אך בהמשך מתרכז ומתעצם עד כדי מפל מרשים (זה שראינו קודם).

משם חזרנו חזרה לצ'אנג מאי.

היה טיול יפה, מלא בנופים הקסומים של צפון תאילנד, מלווה במזג אויר מעט קריר ונעים.

חשוב להביא לטיול הזה עליונית ארוכה.

עלות הטיול: 1000 באהט לאדם.

הנהג שהסיע אותנו חזרה מהטיול לצ'אנג מאי שאל כל אחד היכן הוא רוצה לרדת

אנחנו ירדנו יחד עם עוד אנשים במקום מרכזי בו אמורות להיות הופעות

לכבוד חג לואי קרטונג שמתקיים בימים אלה בתאילנד,

חג המציין מסורת עתיקה בת מאות שנים.

בחג זה מודים התאילנדים לאלת המים על הגשמים שנתנה בשנה החולפת

ומתפללים לגשמים שיהיו טובים לחקלאות גם בשנה הבאה.

ברחבי העיר וסביב הנהר מוצבים דוכנים שמציעים למכירה סירות קטנות – kratong (קרטונג)

הסירות עשויות מעץ, נייר, או שילוב של קני במבוק ועץ בננה, ומקושטות בפרחים,

עלים, נרות, קטורת וכדומה.

לאחר בחירת ורכישת ה”קרטונג” המשתתפים ניגשים למים, אומרים תפילה,

ומשיטים – loi (לואי) – את הקרטונג על המים.

מנהג נוסף שנוהגים לעשות בחג, יפה אפילו יותר, זה הפרחת “קום לואי” (khom loy).

מעין כדור-פורח מלבני גדול או קטן העשוי מנייר אורז, המרחף באוויר ומאיר את השמיים

הוא מתרומם מעלה בעזרת האוויר החם המופק מנר שנמצא בתוכם.

במקומות מסוימים בתאילנד תוכלו לראות בחג זה אלפי קום-לואי כאלה באוויר. מחזה מרהיב!

תמונה שצילם ידידי בעל הבלוג awandereratheart

נכון שזה מדהים?

אנחנו זכינו לראות את העיר מקושטת וראינו אנשים משיטים את הקרטונג שלהם לאחר שנשאו תפילה,

אפילו הפרחנו אל השמיים נר בתוך נייר אורז, אבל זה לא היה בצ'אנג מאי אלא בפאי

גם המקדשים שבעיר מקושטים ומתקיימים בהם תפילות חגיגיות.

אז הסתובבנו בעיר וספגנו את האווירה החגיגית,

ואחרי שעברנו את ה20,000 צעדים חזרנו למלון למנוחה קלה

ויצאנו שוב לעשות מסאז', ואחר-כך ישבנו באיזה פאב ושתינו צ'אנג – בירה מקומית טעימה.

סיכום היום שלנו בתמונות:

אחרי שני לילות בצ'אנג מאי הגיע הזמן שלנו לעבור לפאי

קמנו בבוקר, ארגנו את המזוודות, שמנו את מה שאנחנו צריכים לשלושת הימים הבאים

ב-2 מזוודות קטנות (את השאר השארנו במלון בחדר שמירת מזוודות),

אכלנו ארוחת בוקר והזמנו הסעה מדלפק התיירות שבמלון.

הנהג שאסף אותנו מהמלון לקח אותנו לתחנה המרכזית בצ'אנג מאי ומשם עלינו

לוואן אחר שהסיע אותנו (יחד עם עוד זוג וילדה) לעיירה פאי.

(עלות ההסעה מהמלון ועד לפאי 200 באהט לאדם).

3 שעות נסיעה לפנינו. הדרך מצ'אנג מאי לפאי מתחילה בנסיעה נורמלית

כשעה וחצי ולאחר מכן מתחילים עיקולים רבים.

מומלץ לקחת משהו נגד בחילה.

הנהג שלנו נסע רגוע והנסיעה עברה בשלום.

לכן, כשהגענו לפאי, הזמנו עם אותה חברה את הכרטיסים לנסיעה חזרה.

עלות הנסיעה חזרה (עד לתחנה המרכזית בצ'אנג מאי) 150 באהט לאדם.

מיד אחרי שהגענו לפאי ניגשנו לסוכנות איה ושכרנו שם קטנוע

עלות השכרת קטנוע: 400 באהט ליום כולל ביטוח מלא.

העמסנו את המזוודות הקטנות שלנו על האופנוע, הפעלנו ווייז ונסענו למלון

Family House Zen Boutique Resort

מלון בוטיק קטן ויפה, קרוב למרכז העיירה (אבל עם רכב/ קטנוע עושים סיבוב שמאריך את הדרך)

הזמנתי מבוקינג חדר הפונה לבריכה

להזמנת חדר במלון הזה היכנסו לכאן

אחרי שהתמקמנו במלון נסענו לאכול ולהכיר קצת את העיר.

בטיול הזה החלטנו לאכול יותר אוכל מקומי ופחות אוכל מערבי,

אז בכל הזדמנות שבה אכלנו בחרנו בפאד תאי צמחוני.

המנה הזו טעימה, מתאימה למגבלות שלנו (לא אוכלים בשרי בחו"ל אז ביקשנו ללא עוף) ומאוד זולה!

פאד תאי+ סטיקי רייס+ מנגו+ שייק+ בירה צ'אנג

אחרי שאכלנו עלינו לקטנוע ונסענו להכיר את המקום, בלי לדעת ממש לאן.

כך הגענו למקום יפה על הנהר, ישבנו שם כמה דקות, נהנינו מהשקיעה מהשלווה ומהנוף

משם המשכנו לרחוב המרכזי שנקרא ווקינג סטריט Walking street

הרחוב הזה כל היום תוסס ובערב הופך למעין שוק לילה קטן ומלא באנשים, פאבים קטנים

ודוכני מזון מעניינים וצבעוניים, הנה כמה תמונות מה-Walking street:

זה לא בשר

במהלך הלילה התעופפו להם אל על הנרות בניירות האורז, שהדליקו אנשים לכבוד חג לואי קרטונג

ובנהר שטו זרי פרחים, בנוסף התקיימה תהלוכה ססגונית ברחבי העיירה

וגברים ונשים שרו ורקדו בכייף שלהם לכבוד החג

לפני שחזרנו למלון עשינו פוט מסאז' וכך הסתיים לו יום מלא קסם בפאי..

סיכום היום שלנו בתמונות:

למחרת אכלנו במלון ארוחת בוקר שהוזמנה מתוך תפריט ללא הגבלה

התארגנו ונסענו למעיינות החמים Sai Ngam שנמצאים בשמורת טבע

כתובת המפלים:

U-Mong, Tambon Mae Na Toeng, Amphoe Pai, Chang Wat Mae Hong Son 58130, Thailand

הכניסה לשמורה עולה 200 באהט למבוגר (100 באהט לילד) + 20 באהט לאופנוע

בכניסה למעיינות עצמם יש "בודקה" קטן ושם תתבקשו לשלם 20 באהט לאדם.

מדובר במקום קסום בטבע, כל כך יפה וכייפי, בריכות טבעיות עם מים חמים ונעימים,

פשוט חובה להגיע לפה!

פגשנו שם ישראלית צעירה ומקסימה בשם תומר, היא מטיילת לבדה במזרח

אחרי ששחינו במים החמימים המשכנו לנסיעה קצרה בשמורה, ראינו ילדים מקומיים חמודים,

כיבדנו ושימחנו אותם בשקית במבה והמשכנו משם לאתר הבא

אבל לפני שהגענו לשם, עצרנו בדרך בחוות תותים, קנינו שייק תותים אמיתי טעים

והטענו טלפונים..

אחרי שהטלפונים הוטענו לשביעות רצוננו המשכנו למפל Mo paeng waterfall ,

זהו מפל חביב שניתן לטפס בו על סלע ולגלוש מטה עם המים,

הגלישה לאמיצים בלבד.

אנחנו רק טיפסנו על הסלע כדי לראות את המקום מלמעלה

משם המשכנו לריזורט בשם Pai hotspring spa resort

בריזורט הזה משלמים 100 באהט לאדם ונכנסים לבריכות חמות ולבריכת המלון הרגילה והגדולה,

אני לא חושבת שזה יעד שחייבים להגיע אליו.. נחמד ולא יותר.

המלון עצמו והבריכה הגדולה יפים מאוד.

מבחינת הבריכות החמות – אם צריך לבחור אז עדיף את המעיינות החמים בהם היינו בבוקר.

המים שבבריכה החמה במלון חמים מאוד מאוד.

לא רחוק משם יש גייזרים (ראינו שילוט אבל לא הגענו לשם) וגם כמה חוות פילים,

שמציעות טיולים רכובים על פילים (אני לא בעד!) עצרנו ליד הפיל החמוד הזה כדי לצלם ולהצטלם

מהבוקר חיפשנו ללא הצלחה את גשר הבמבוק המפורסם..

חיפוש בגוגל מפות הוביל אותנו לגשר במבוק רגיל ופשוט בעיירה פאי ולא לגשר המדובר.

אבל אנחנו נמצא אותו בהמשך..

כעת אנחנו מגיעים לגשר ההיסטורי בפאי עליו ניצבים בחור וילד הלבושים בבגדי חייל,

כדי להכניס את המבקרים במקום לאווירה..

לא רחוק משם נמצא קניון פאי, לא תכננו להגיע אליו אבל היינו בסביבה בדיוק בזמן

לא, זה לא קניון עם חנויות.. זה קניון מסוג אחר, קניון של הטבע.

כולם רוצים להגיע לשם דווקא בשקיעה כי זו נקודת תצפית מצוינת.

החניה היתה מלאה ברכבים, אך לא בעיה למצוא מקום לקטנוע החמוד שלנו.

עלינו עליה תלולה במדרגות (לא כל כך קל למי שלא מטיב לכת, אך לא נורא),

הגענו לנקודת תצפית ראשונה ומשם צפינו בנוף ובשקיעה המדהימה

ניתן להמשיך משם אך הדרך צרה וקצת מסוכנת, כך זה ניראה:

אחרי ששקעה השמש ישבנו במקום (צמוד לחניה) לאכול אננס ממולא באורז ולשתות שייק מנגו טעים!

יש שם שייקים שווים אז תשתו משהו אם אתם כבר שם,

נהיה חשוך וקריר, זה הזמן לחזור למלון, להשאיר את הקטנוע בחניית המלון

ולצעוד כ-6 דקות ברגל למרכז העיירה. ישבנו בלילה בפאב וסיימנו את היום הנהדר הזה.

הנה סיכום היום הגדוש שלנו בתמונות:

היום השלישי שלנו בפאי נפתח שוב בארוחת בוקר נהדרת ומפנקת

היום אנחנו חייבים למצוא את גשר הבמבוק!

אז שאלנו במלון היכן נמצא הגשר המפורסם (מסתבר שיש יותר מאחד כזה)

צוות המלון החביב נתן לנו מפה והסביר לנו היכן נמצא הגשר, אז אחרי שהבנו בדיוק לאן לנסוע יצאנו לדרך.

אך לפני שמגיעים לגשר הבמבוק עוברים קודם במפל Pambook waterfall

מפל חביב עם פוטנציאל גדול יותר ממה שמנוצל כרגע

חשוב לדעת: לא כל אחד יוכל להגיע עד למפל עצמו כי הדרך קצת בעייתית ולא נגישה.

אחרי שתהנו מהמפל המשיכו כ2 קילומטר משם לגשר הבמבוק (יש שילוט מהמפל לגשר).

מעל שדות אורז רבים, בהם עמלים תאילנדים חרוצים הקימו גשר ארוך מאוד (כ2 ק"מ) מבמבוק,

כאן צועדים בנוף פסטורלי על גשר הבמבוק ופשוט נהנים מהנוף ומההליכה בטבע הקסום הזה.

כניסה עולה 30 באהט לאדם.

כשסיימנו שם נסענו חזרה למרכז העיירה ושאלנו מתי יוצא שייט-האבובים הבא,

סיכמנו שנחזור חזרה קצת לפני השעה 14:00 ונסענו להתארגן במלון

לבשנו בגדי ים לקחנו אתנו מגבת, מצלמה שמתאימה למים וקצת כסף

וחזרנו לבחור הנחמד שמוציא אותנו לאטרקציית טיובינג (אבובים)

אבל לפני שיצאנו אכלנו קודם ארוחת צהריים, שוב הלכנו על פאד תאי (יאמי)

קיבלנו ממנו בהשאלה וללא תשלום "תיק נגד מים" ובו שמנו את הציוד שלנו,

עלינו לטנדר ונסענו כ20 דקות עד לנקודת היציאה לשייט.

כל הזמן הזה ליווה אותנו מדריך, הוא היה איתנו גם במים,

על אבוב משלו במרחק סביר מאיתנו.

היה ממש כייף, רגוע ונעים, הזרימה של המים היתה לא חזקה ולא חלשה

וכל הכייף הזה לקח לנו כשעה וחצי של שייט, אולי קצת יותר.

מומלץ להגיע עם בירה או כל משקה אחר שתרצו לשתות תוך כדי מנוחה על האבוב…

כשמסיימים את השייט יוצאים מהנהר וצועדים קצת ברגל עד למקום בו לקחנו את האבוב.

משם חזרנו למלון להתארגן למקום הבא בו נבקר בשקיעה.

את השקיעה ראינו הערב מה"וואייט בודה" White Budha

זהו פסל הבודה הלבן הגדול המשקיף על העיירה פאי. אותו ניתן לראות כמעט מכל מקום בעיירה.

צילמנו את הבודה וגם את השקיעה מכל מיני זוויות

וכשהתחיל להחשיך חזרנו לעיירה וחיפשנו לנו מקום נעים לשבת לשתות.

יש בפאי כל מיני בארים קטנים ומדליקים בכל מיני סגנונות

אפילו אחד מיוחד עם מסיבות בריכה ביום ובלילה.

ישבנו לשתות באחד הבארים וכך הסתיים לו עוד יום, שהוא בעצם היום האחרון שלנו בפאי

הנה סיכום היום הנהדר שלנו בתמונות:

למחרת, אחרי ארוחת בוקר התארגנו ועזבנו את המלון החמוד שלנו,

החזרנו את הקטנוע וניגשנו לתחנת ההסעות, משם יצאנו בוואן לצ'אנג מאי.

לפנינו 3 שעות נסיעה, שמתחילה בפיתולים הנמשכים כמחצית מהדרך..

בצ'אנג מאי לקחנו טוק טוק ונסענו למלון, שבו השארנו את המזוודות שלנו.

היום יום ראשון ויש שוק מעניין בעיר העתיקה של צ'אנג מאי

אז התארגנו ויצאנו לשוק, אבל לפני זה עברנו בבית חב"ד לאכול ארוחת צהריים כשרה.

אחרי ששבענו צעדנו ברגל לשוק יום ראשון של צ'אנג מאי.

מדובר בשוק גדול מאוד, הגענו יחסית מוקדם וככל שעבר הזמן השוק ממש התמלא עד אפס מקום.

בערך קילומטר + מתחילת השוק אם הולכים רק ישר, מתחילים הדוכנים המעניינים (מבחינתנו),

שם מצאנו בגדים טובים לילדים (הגדולים שלנו), וממש בזול.

בשוק מתקיימות הופעות שונות ומעניינות ששווה לעצור לרגע וצפות בהן

טיילנו בשוק מהערב עד הלילה וחזרנו משם לאיזור המלון ברגל (כ15 דקות הליכה),

עשינו פוט מסאז' ב20 ש"ח להרגעת הרגליים שלנו ואחר כך חיפשנו מקום נחמד לבילוי לילי.

רצינו לשבת ב"הארד רוק קפה" Hard Rock Cafe

שנמצא ממש ליד המלון, אבל המוסיקה שם היתה רועשת מידי בשבילי

אז ישבנו במקום אחר, ליד זירת האבקות וראינו שם מופע היאבקות קטן תוך כדי ששתינו בירה.

משם המשכנו לעוד בר, שתינו עוד משהו וחזרנו למלון לישון.

בבר הזה ראינו איך המלצריות התאילנדיות מתעלקות על תיירים שמגיעים לשם לבד,

משתעשעות איתם, צוחקות בקולי קולות ובהגזמה, מזמינות לעצמן לשתות

ובסוף הערב התייר יקבל את החשבון המפתיע והשמן מאוד שלו!

זהירות מהעוקץ הזה, למי שלא מכיר!

קבענו עם אסף מטופר טורס שיאסוף אותנו מחר מהמלון לשדה התעופה

מכאן אנחנו ממשיכים לקופיפי

*הזמנתי טיסה לפוקט ומשם נפליג לקראבי, כיוון שהטיסה הישירה לקראבי יצאה מוקדם מידי בבוקר

וזה לא התאים לנו.

הנה סיכום היום האחרון שלנו בצפון:

מקווה שנהניתם, אני מאוד אוהבת את צפון תאילנד וממליצה לשלב אותה בכל טיול לתאילנד!

הפוסט צפון תאילנד – צ'אנג מאי ופאי הופיע ראשון בהחו"ל כלול

]]>
https://www.hahulcalul.co.il/%d7%a6%d7%a4%d7%95%d7%9f-%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%a0%d7%93-%d7%a6%d7%90%d7%a0%d7%92-%d7%9e%d7%90%d7%99-%d7%95%d7%a4%d7%90%d7%99/feed/ 2
פעם שלישית תאילנד – ההחלטהhttps://www.hahulcalul.co.il/%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%a0%d7%93-%d7%91%d7%a4%d7%a2%d7%9d-%d7%94%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%aa/ https://www.hahulcalul.co.il/%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%a0%d7%93-%d7%91%d7%a4%d7%a2%d7%9d-%d7%94%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%aa/#respond Sat, 10 Nov 2018 09:17:51 +0000 https://www.hahulcalul.co.il/?p=4969מאמינים במזלות? אז אני בת מזל מאזניים, ומה שמאפיין את בני מזל מאזניים בעיקר הוא הקושי להחליט. כל החלטה מונחת כלאחר כבוד על המאזניים ונשקלת ברצינות ובשיקול דעת. כשאני צריכה לבחור משהו או לקנות משהו אני בדרך-כלל אבחן את המוצר … נמשך

הפוסט פעם שלישית תאילנד – ההחלטה הופיע ראשון בהחו"ל כלול

]]>
מאמינים במזלות?

אז אני בת מזל מאזניים, ומה שמאפיין את בני מזל מאזניים בעיקר הוא הקושי להחליט.

כל החלטה מונחת כלאחר כבוד על המאזניים ונשקלת ברצינות ובשיקול דעת.

כשאני צריכה לבחור משהו או לקנות משהו אני בדרך-כלל אבחן את המוצר מכל הכיוונים האפשריים,

אתייעץ עם אנשים שמבינים בתחום ועם אנשים מנוסים ממני, אחפש חוות דעת, ביקורות והמלצות של אחרים,

ורק אחרי שאבדוק הכל אבצע את ההחלטה הטובה ביותר עבורי.

וכשאגיע להחלטה לרוב אהיה שקטה ורגועה, אבל עד שאני מגיעה אליה הדרך רבה ולא כל-כך קלה.

אך כשמדובר בהחלטה האם לטוס לתאילנד, ראו זה פלא, משהו פה קרה, המאזניים לא נכנסו לתמונה

ולא הייתי צריכה לחשוב הרבה כדי להחליט.

ברגע שהסוכן שלי הודיע לי שיש מבצע בחברת אל-על לא חשבתי פעמיים, פעלתי לגמרי מהלב והזמנתי שני כרטיסי טיסה!

אבל לא חסכתי מעצמי מאוחר יותר את השאלות:

מה חשבתי לעצמי? איך עשיתי זאת ככה בלי לחשוב?

יכולתי להשיג מחיר זול יותר בטיסה לא ישירה..

אבל הלב אמר את שלו. טסים לתאילנד! חוזרים לתאילנד! והפעם אין לי יותר מידי זמן לתכנון הטיול.

אחסוך מכם את השיקולים והחישובים לאן להגיע בתאילנד, אבל מה שהנחה אותי היה

להגיע בעיקר למקומות בהם לא ביקרנו בפעמים הקודמות שלנו שם.

אז התכנית היא:

טיסת המשך מבנגקוק לצ'אנג מאי (שם היינו בפעם הראשונה שלנו בתאילנד) ומשם לנסוע לעיירה פאי.

אחרי פאי נחזור ללילה בצ'אנג מאי ולמחרת נטוס לפוקט (היה עדיף לטוס לקראבי אבל זה לא הסתדר עם שעות ומחירי הטיסה),

מפוקט ניקח מעבורת לקופיפי ואחרי כמה לילות שם נעבור במעבורת לקראבי.

מקראבי לקראת סוף הטיול שלנו נחזור בטיסה לבנגקוק שם נהיה שני לילות ונטוס חזרה הביתה בטיסת לילה מאוחרת.

התכנית מוכנה, המלונות הוזמנו, ועכשיו נשארה רק התרגשות והחששות הטבעיים לפני טיסה זוגית,

כשהילדים נשארים בבית בשגרת לימודים עם מבוגרים אחרים שמשגיחים עליהם.

את כל פרטי הטיול שלנו אני אכתוב בבלוג כשנחזור, במספר חלקים, כדי שהפוסט לא יהיה ארוך מידי.

בינתיים אני מזמינה אתכם לעקוב אחרי הטיול שלי בפייסבוק ובאינסטגרם בזמן אמת.

תעקבו, יהיה גן עדן

הפוסט פעם שלישית תאילנד – ההחלטה הופיע ראשון בהחו"ל כלול

]]>
https://www.hahulcalul.co.il/%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%a0%d7%93-%d7%91%d7%a4%d7%a2%d7%9d-%d7%94%d7%a9%d7%9c%d7%99%d7%a9%d7%99%d7%aa/feed/ 0
גן עדן ושמו תאילנדhttps://www.hahulcalul.co.il/%d7%92%d7%9f-%d7%a2%d7%93%d7%9f-%d7%95%d7%a9%d7%9e%d7%95-%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%a0%d7%93/ https://www.hahulcalul.co.il/%d7%92%d7%9f-%d7%a2%d7%93%d7%9f-%d7%95%d7%a9%d7%9e%d7%95-%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%a0%d7%93/#respond Sun, 03 Jul 2016 17:12:40 +0000 http://www.hahulcalul.co.il/?p=116הטיול הראשון לתאילנד !! וואו , איך מסכמים כזה דבר ? קשה לתאר. אנסה לעשות זאת לאט ובזהירות לפי הסדר הכרונולוגי של האירועים. מתחילים בטיסת לילה מאוחרת של אלעל. המעבר אל הדיוטי פרי עובר חלק ומהר. הטיסה ארוכה וקשה, לא … נמשך

הפוסט גן עדן ושמו תאילנד הופיע ראשון בהחו"ל כלול

]]>
הטיול הראשון לתאילנד !!

וואו , איך מסכמים כזה דבר ? קשה לתאר.

אנסה לעשות זאת לאט ובזהירות לפי הסדר הכרונולוגי של האירועים.

מתחילים בטיסת לילה מאוחרת של אלעל. המעבר אל הדיוטי פרי עובר חלק ומהר.

הטיסה ארוכה וקשה, לא ממש יכולנו לישון (אולי מההתרגשות).

דצמבר 2012, בישראל – חורף. בתאילנד – קיץ (במונחים שלנו, בכל מקרה).

עם ההגעה מחליפים בגדים למשהו קצר יותר, אני מלכתחילה התלבשתי ב"שיטת הבצל".

שדה תעופה בנגקוק, ענק, מסודר, עוברים משם בטיסת המשך לצ`אנג מאי. בדרך מכירים ישראלים שעושים בערך את המסלול שלנו…

משום מה, כמעט תמיד טוב לפגוש ישראלים בחו"ל.

 

צ'אנג מאי

הטיסה שלנו לצ`אינג מאי היא עם בנגקוק איירווייס,

שם כולם מוזמנים לבלות בטרקלין עם אינטרנט אלחוטי, מחשבים, כיבוד, שתיה חמה וקרה.

וטוב שכך, כי הטיסה התעכבה לפחות בשעה אם לא יותר.

הגענו לצ`אינג מאי, הכרנו עוד ישראלים, אספו אותנו מהשדה למלון טאנה (תאילנדי מצחיק, נציג של טאנה),

אחרי הקבלה שם העבירו אותנו למלון אחר ליד (טאפה שמו אם איני טועה).

דווקא טוב יותר ממלון טאנה.

בילינו קצת בשוק הלילה הענק, עשינו גם פוט מסאז` ראשון וכייפי.

למחרת יצאנו לשלושה ימים טיול ג`יפים מאורגן של טאנה.

מלא מלא ג`יפים, מלא מלא ישראלים, נחיתה רכה, עברית, חבר`ה צעירים וחמודים, כייף.

הטיול היה מדהים, כלל בעלי חיים (נחשים, קופים, פילים), ארוחות צהריים וערב, כפרים נידחים, שבטים,

מפלים, מלונות טובים, קניית תיקים בלאוס. נהנינו מכל רגע !

 

*המלצה: להצטייד מראש באלכו-ג`ל.

 

כעבור שלושה ימי טיול הגענו בשעות הלילה חזרה לצ`אנג מאי ונסענו ל"המרכז למטייל" להזמין אומגות,

כיוון שהאומגות שהובטחו לי מטאנה בכלל לא קשורות לחברה המומלצת (פליי אוף דה גיבון).

 

אומגות פליי אוף דה גיבון

למחרת, יום 5 לטיול, יצאנו מוקדם בבוקר לאומגות , לא הספקנו אפילו לאכול ולשתות.

שם קיבלנו הדרכה, ציוד, שני מדריכים צמודים ויצאנו לדרך.

המדריך בהתחלה היה לחוץ וממהר (כי היה להם עומס באותו יום), מה שלא השאיר לי זמן להתבכיין,

הרגשתי ש"זרקו אותי ישר למים", אבל תוך כמה דקות הפחד העצום הופך לכייף שלא ניתן לתאר !

גלישה ראשונה היתה בעצימת עיניים ובהדרגה השתחררתי וגלשתי בצווחות כייף ובידיים פרושות !

היה מדהים. מומלץ בחום.

ספארי לילה

בלילה של אותו יום נסענו לספארי לילה, היה מאוד נחמד ומיוחד,

קצת התאכזבתי מהחיות שלא ממש התקרבו אלינו , היתה שם רק ג`ירפה אחת שראינו,

את הזברות לא מומלץ להאכיל כדי שלא ינשכו אותנו, אז מה נשאר?

בכל זאת היה כייף, הצטלמנו שם עם נמר יפיפה וראינו מופע קטן של ליידי בויז ומופע אורות על המים.

בסוף הטיול שוב סיירנו בשוק הלילה וחזרנו לישון במלון טאנה.

למחרת – טיסה לקוסמוי !!! שוב באותה חברת טיסה, שוב טרקלין נחמד, שם הכרנו שני ישראלים חביבים והתחברנו אליהם.

 

קוסמוי

כבר מהמטוס רואים אי מדהים ! נוף עוצר נשימה, שדה תעופה קטן, יפה וקסום.

מגיעים משלמים על מונית במקום מאורגן בכניסה לשדה, התשלום לפי המרחק אל המלון.

מתארגנים בהסעה/במונית קבוצת אנשים ויוצאים לדרך.

המלון "אקירה צ`ורה" קסום ויפה בחוף צ'וואנג,

החדר שקיבלנו היה מסריח מסיגריות אז נתנו לנו בינתיים משקה בבריכה ואירגנו לנו חדר אחר מאותו סוג.

*המלצה: לקחת כבר ביום הראשון קטנוע אופנוע או רכב. המוניות באי סמוי יקרות.

או לחלופין לשהות במלון שנמצא ממש במרכז העניינים שברחוב צ`אוונג.

בערב טיילנו ברחוב הסואן צ`אוונג.

ביום הראשון שלנו בקוסמוי נהנינו מהמלון, מהמוכרים בחוף, מארוחה, מתירס על האש, ומה לא?

פשוט גן עדן !

טיול 42 האיים

יום למחרת יצאנו לטיול 42 האיים

מעניין שבאינטרנט היה כתוב בפורומים של המטייל שהמקום סגור,

אבל בישראתור אמרו שהמקום פתוח ואיתם יצאנו לטיול, טיול נחמד,

נופים מדהימים ! עצירה וקבלת שנורקלים !
aligetor

לא היתה שתיה קלה חופשית כמו שהבטיחו, היה רק מים.

בחוף בו עשינו קייאקים היה צורך לשלם על כיסא, חוף לא נקי ולא מסודר,

נתנו לנו שם שעתיים שזה היה יותר מידי לכל הדעות.

חלקנו לא עשינו קייאקים כי הים היה קצת סוער וזה לא ניראה לנו כדאי.

למחרת כאב לי מאוד הראש, כנראה בגלל שלא שתינו מספיק בטיול והיינו המון בשמש.

 

*המלצה: בטיולים מהסוג הזה לשתות המון המון מים לאורך כל היום !

באותו יום סיירנו באי עם רכב, עם שני הישראלים שהכרנו.

מנסיוננו: מומלץ להשכיר רכב כבר מהארץ, או לפחות להזמין אותו מראש.

שיהיה רכב  4 על 4 או אופנוע, אחרת קשה להתנייד.

הכבישים היו תלולים, משובשים, בשיפוצים. התברברנו המון.

ביקרנו במקומות המומלצים – סלעי סבא וסבתא, הבודהה הגדול, מקדש הלוטוס, כפר הדייגים.

kosamoy

למחרת שוב יום מנוחה במלון, שם הזמנו את ההסעה למעבורת ועברנו לאי קופנגן למלון צ`אנטראמס.

שכרנו אופנוע, סיירנו באי קופנגן, שהתגלה כשקט (לא היינו בתקופת הפול מון).

הרחקנו בנסיעה עם האופנוע וגילינו חופים מדהימים עם חול לבן ועצי קוקוס,

כמו החוף הסודי המהמם  "סיקרט ביץ'" The Secret Beach‬ .

הצטלמנו, הגענו גם לאי קו-מה, שם יש מעבר ברגל בשביל אל אי אחר.

מעניין ומיוחד, אך המקום היה מוזנח יחסית בעינינו וחבל שכך.
kopangan

 

אחרי כמה ימי מנוחה חזרנו חזרה במעבורת לקוסמוי ומשם לשדה התעופה – טיסה לבנגקוק !

 

בנגקוק

בבנגקוק היינו במלון אסטין מקאסן.

מלון חביב, ארוחת בוקר מעולה, אמרנו שאנחנו בירח דבש וקיבלנו חדר מקושט בהתאם.

אבל בדיעבד, אני חושבת שעדיף לקחת מלון במקום מרכזי יותר

לחיפוש מלונות בבנגקוק היכנסו לכאן

Bangkok

בנגקוק עבורי היתה בעיקר מקום לקניות,

אז אני אקצר ואומר ששוק סוף השבוע היה הכי גדול והכי אטרקטיבי, אותו הכי אהבתי !

גם בזאר הלילה Asiatique מאוד נחמד לטיול ערב,

יש במתחם אפילו גלגל ענק ששווה לעלות עליו בערב לפני שמחשיך ולצפות בבנגקוק מלמעלה.
Asiateq

 

עולם המים

מקום חביב בבנגקו , שיכול להתאים בעיקר למשפחות, אבל לא רק,

הוא סיאם עולם המים Sealife Ocean World

כדאי לרכוש כרטיסים מ"המרכז למטייל"
Sealife Ocean World

בהמשך, טיילנו קצת בצ'יינה טאון בבנגקוק, נחמד ולא יותר, עשינו שם פוט-מסאז` אחרון..

 

מה הכי לא אהבתי?

ארמון המלך ! מיותר בעיני, למרות היופי של המבנים,

חבל שלא הזהירו אותי קודם ! בזבוז זמן וכסף !

 

רוצים לדעת איפה לקנות בבנגקוק ? לחצו כאן

 

לסיכום

טיול של החיים, מי שמגיע לתאילנד צפוי להתאהב בה !

תודה למי שהגיע עד כה. היה מושלם !!!

 

vie thailand

מחכה לטיול הבא !

[icon icon=icon-heart-empty size=14px color=#FF0000 ]

הפוסט גן עדן ושמו תאילנד הופיע ראשון בהחו"ל כלול

]]>
https://www.hahulcalul.co.il/%d7%92%d7%9f-%d7%a2%d7%93%d7%9f-%d7%95%d7%a9%d7%9e%d7%95-%d7%aa%d7%90%d7%99%d7%9c%d7%a0%d7%93/feed/ 0